tirsdag 7. januar 2014

Furukål i næsegræver

Fremtiden er ikke lengre det samme som før

kaker smelter og babyer blør

jordmødre føder og katter gjør

Labbetuss får feber og undulaten spør

Negern var ikke født i sør

til og med kandidater for spontanabort blir ør

bortsett fra de som synes at ullsokker klør

vaskebrett med kokain og saus med smør

plastikkbåt med mandarin og svimmel sjonglør

anabole steorider og paranoid frisør

redd for at biffen blir spist før den blir mør

redd for at porselenet i doskåla er ei fjør

tisser i vasken mer enn jeg bør

Hvorfor må en gåtur med sprit og rullator bli et kjør?

Hvorfor har kanelboller annen temperatur enn glør

Er det fordi de brukte en zimbabvisk installatør?

Eller er det fordi de grevde hull i hagen til en massør?

Kanskje er det rett og slett fordi Arne Skeie nekter for at det snør?

Eller fordi han lyver om sitt forhold til vinteren i alle avhør?

Nei, det er nok fordi Pinocchio mastruberer til Tor Tør

Og litt fordi Mikke Mus er blid og fornøyd også i motbør

Personlig tror jeg mikke bruker sklisokker når han trør

Og at han kjefter og smeller med glis om rompa til sin sjåfør

Går jorden under nå skal jeg kjøpe gress og selge til småbarns favør

Det går bra det, jeg har trua, bare gjem deg bak et slør

Vil du ha ekte ståtiss anbefaler jeg å kontakte en svensk annonsør

Har du glemt hva du skal si kan du spørre min sufflør

Han tar salto og kurser naken, gratis i full vigør

Men blir forbanna hvis heisen ikke virker og han ikke finner noen heismontør

Blir ikke heisen fiksa innen fjorten minutter skal jeg love deg noen dør!

Og som underholdning i begravelsa leier han inn en animatør

som også sørger for at liket får fantastisk au'deur

Dessuten var det ikke hans feil, kisen som døde var veldig skjør

Pesetas har faktisk generelt en useriøst dårlig valør!

Selv valutaen i kurdistan er som man sier på trøndersk "stør"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar